Fira det nygammla forumet!

Fira det nygammla forumet!

Inläggav Ultramagnus 14 feb 2013, 11:36

Underbart att forumet än en gång har vaknat till liv och detta måste självklart firas. Eftersom jag härmed tar initiativet till firandet får jag även bestämma vissa ingredienser vilket firandet ska bestå i.

1. Glada medlemmar i Haveriklubben.
2. God mat. (Så tyvärr kan inte Mattias Engström medverka.)
3. Geuze.

Jag skulle gärna se det hända inom de närmaste veckorna då jag har svårt att bärga mig. Jag kan såklart ställa mitt hem till förfogande för alla tänkbara aktiviteter. Är det någon som känner sig sugen?
Användarvisningsbild
Ultramagnus

Re: Fira det nygammla forumet!

Inläggav Inlandsisen 14 feb 2013, 14:09

Jag är givetvis sugen och vill beställa flera lådor geuze!! Tråkigt (för honom) att Mattias har försäkrat ut dig från Gomseglarna men han beteende och attityd var oacceptabelt, jag förstår det till fullo! Nu går vidare och firar in det nya året och forumet med Gueze, god mat och glada haverister. /Galne Gunnar
"Haveriklubben?! Är inte det en kristen förening?" - Tony S
Användarvisningsbild
Inlandsisen

Inläggav Ultramagnus 14 feb 2013, 16:06

Jag tittade lite på potentiella öl att beställa.

Lindemans Cuvée René
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/D ... query%252c

Boon Oude Geuze Mariage Parfait
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/D ... query%252c

Jag är osäker på om vi testat dessa. Vad tror du Jesper?
Användarvisningsbild
Ultramagnus

Inläggav Inlandsisen 14 feb 2013, 17:58

Mariage Parfait har vi ju testat och var nära att ge en ny chans på The Rover senast...Jag har druckit den 2-3 ggr och första gången tyckte vi den var litte stark men ändå rätt god (du och jag på the rover). Det var väl den som bartendern vurmade över årgången på "ahh jag har den här 2008an!"? Vi var även rätt fulla. Andra gången tyckte jag inte den var sådär jättegod, lite stark än en gång...tredje kan eventuellt inte ha inträffat. Lindemanns Cuvée René va också sådär (på Bögrepubliken)...men va fan jag kan definitivt ta två av varje och testa igen, det är ju Geuze.

Annars är ju Oud Berseel Krieken en av de bästa kriekarna jag druckit.

Kan vi inte åka till Belgien och dricka tusen gueze???
Användarvisningsbild
Inlandsisen

Inläggav Bossk 14 feb 2013, 22:26

Jag vill att vi reser till Brygge i Belgien. Det önskar jag vänligt men bestämt.

Bra initiativ till invigningsfest Magnus! Jag är också väldigt laddad för detta men jag känner samtidigt att jag saknar Mattias Ångström. Kan vi inte ge honom en chans till? Han gillar ju mat ni vet.
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav Inlandsisen 22 feb 2013, 14:21

Men gillar han verkligen mat längre? Det är nog någonting vi måste göra klart innan han får en ny chans. Han kanske också måste göra ett inträdesprov igen, typ bevisa sin värdighet genom att äta minst två formar gratäng?!

Den här måste vi ju ha till ölfesten:

Stronzo Fruit Cake, 10,0% släpps 1/3-2013

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=spontan&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=731013&varuNr=11072&filters=searchquery%2c

Samt en ny variant av Boon Kriek:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=spontan&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=716409&varuNr=1673&filters=searchquery%2c

Vilket datum kör vi, eller ska vi ha en separat ölprovning?
Användarvisningsbild
Inlandsisen

Återgå till EVENEMANG