inrikes/utomlands/indien

Här kan ickeregistrerade och registrerade besökare skriva!

inrikes/utomlands/indien

Inläggav emanuel montecarlos 27 feb 2006, 14:44

hej mina herrar.jag/vi tankte anvanda detta forum som en slags resedagbok eftrsom vi ar ute o reser. vi befinner oss i bombay/indien och har d bra. mindre bra hade vi det nar vi va i new/old delhi.jordens helvete.skitigt och forbannat jobbigt. vi medverkade iaf i en bollywoodfilm idag men det var for varm samt att vi hade krockat med bussen och nastan dott innan sa vi fick avsluta tidigare o gick pa sa satt miste om betalningen vilket bestod av typ 70sek for 12h jobb.synd. om ett par dagar drar vi till goa. tack
emanuel montecarlos

Inläggav Inlandsisen 27 feb 2006, 19:16

jag antar att du hade huvudrollen i en sprakande dansuppvisning om fisk.

res dit du mest önskar att vara!

väl mött
"Haveriklubben?! Är inte det en kristen förening?" - Tony S
Användarvisningsbild
Inlandsisen

Inläggav Danimal 27 feb 2006, 21:34

emanuel är enligt rykten en så kallad "mediahorla". först norsk morgentidning och nu detta. vart ska det sluta, endast emanuel och gud vet. o mc carlström, om du startar ett kriminellt gäng i goa, glöm inte att döpa det till goa gööbar!
JAG ÄR LIVETS BRÖD
Danimal

Inläggav knyck 27 feb 2006, 21:43

Hehe, gubbskämt i dubbel bemärkelse där Daniel. Ordvitsar är det bästa!

Ser fram emot sägner från östern. Speciellt eftersom jag själv aldrig kommer våga åka dit.

All lycka i resandet, Bon Fromage!
"Jag ser inte namnet som ett namn, utan som en benämning på en person"
-Kertin Franklin
knyck

Inläggav knyck 27 feb 2006, 21:54

Här är för övrigt en låt man kan resa till, om det så bara är en cykeltur till grannen eller en resa till indien:

http://www.agjs34.hemscott.net/DragonFo ... Flames.mp3

Svärd, åska och eld är alltid bra texteman i sånna här samanhang.
-Kertin Franklin
knyck

Inläggav Gäst 06 mar 2006, 16:43

halla alla gobbels o slan.nu ar we in goa. javligt fint gubbskamt daniel. haller med.har ar det i allafall varm som stryk och fint som i himmelen. har hittat en resebyra som heter -pedro travels. funderar pa om haveriklubben kanske borde skaffa sig ett samarbete med denna och annordna resor till kristinehamns skargard.

tagresan hit var ett rent helvete.det gick apfort och jag trodde taget skulle spara ur minst 100ggr.denna skrack var vall kanske lite av ett resultat av bussolyckan dagen innan. en man sprang aven runt och salde billigt te 1ggr i minuten.

i forrgar at jag en hel fisk.detta skulle vara en dyr och exklusiv fisk av bra kvalitet men jag lag i sjukdom hela dagen igar pga detta. hog feber, magsmartor och afvforingsproblemer.vi ska iaf stanna nagon vecka till har i arambol i norra goa och sedan dra till huvudstaden som jag tror heter panji.darefter drar vi till det kanda semesterparadiset palolem i soder.det ar skrammande billigt har, en pilsner kostar typ 3kr och en fin middag 10.alla aker runt pa enfield motorcycklar(san som skagges pappa har).javligt fina. vi ska hyra oss en i morgon.korkortet ar tydligen inte uppfunnet i goa. hor av mig om ett par dar . tack
Gäst

Inläggav joni 06 mar 2006, 17:35

Lovely
Hertigen Af Finland
joni

Inläggav manflesh 06 mar 2006, 18:24

hälsa killen som tillagade fisken om han överhuvudtaget gjorde det att en vacker dag smäller det för karln!
Användarvisningsbild
manflesh

fler sjukdommar att minnas

Inläggav Gäst 07 mar 2006, 11:56

i gar pa kvallen nar vi satt pa en dyna pa en bar markte jag hur sma sma hjur krop runt pa min kropp.sakert ett 50tal.jag fick panik, drack upp drinken och vi avlagsnade oss fort som attan. nar vi kom hem kande vi oss smutsiga och duchade bort sa mycket som mojligt och gick sedan till sangs. mitt i natten vaknade marietherese av valdsamma magsmartor och krakningar. hon var strax helt dehydrerad och kunde inte rora sig. frammat dagen gick jag till dr.milton dantas for att be om rad. han sa att vi skulle aka hem for att se pa henne. ok, sa jag. sedan kastade ja mig upp bak pa hans royal enfield, o han dar fram med sin doktorvaska. vi korde fortfort hem for att kurera min fru. vi kande oss lite som "the flying doctors". val hemma fick marietherese diagnosen -total maginfektion.hon hade atit nagot olampligt. det var inte hjurens fel. han gav henne en spruta i baken och en uppsjo mediciner och antibiotika. nu har jag, dr.carlos medicinerat henne en aning och fatt henne att dricka lite vatten. vi far hoppas att detta slutar val. jag aterkommer ang. resultat. adjoss
Gäst

Re: fler sjukdommar att minnas

Inläggav Bossk 07 mar 2006, 12:06

En mycket gripande scen! och mycket obehagligt jur verkar det ha varit.
Sitter de fortfarande fast på kroppen, eller har de krupit in under skinnet än?
Överigt så hoppas jag att Doktor Carlos fru tillfrisknar.
/MVH Basstationen
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav bobby 07 mar 2006, 12:10

det där verkar vara ett giftigt land
bobby

milton o jag

Inläggav Gäst 07 mar 2006, 19:12

hej kamrater. jag o dr.milton gjorde nog ett bra jobb. min fru ar pa battringsvagen.det var mirakel-rehydreringsmedicinen electra som gjorde det enligt honom.vi ar ett mycket fint lakarpar tillsammans jag o milton o vi planerar att starta eget i host."team medical insurrance" ska vi heta.

hjuren lever i alla fall kvar pa kroppen. de gor varken skada eller nytta sa ja skiter i dom. sma o svarta.

jag tankte forut att jag skulle kopla av efter en hektisk dag med en pils och en sa kallad mp3freestyle. jag satte mig utanfor var hydda i morkret och njot till hog volym och alkoholens avslappnande effekt. men efter ett tag kom en stor sten flygande genom luften o traffade mig mitt pa smalbenet.jag gormade tilloch sprang in i hyddan i radsla av att nagon skaffat sig skottlage pa mig.det var kolsvart sa jag sag ju ingenting men jag var tydligen iaktagen.goa gubbar tankte jag.

annars ar det kalas o fyrverkerier var kvall. mer info i morgon
Gäst

Inläggav Danimal 07 mar 2006, 19:17

jag vet att man med litte tur, när man är i indialand såklart, kan få möjlighet att "skita" grisar i mun/ansiktet via utedass. ljeuhren ifråga är tydligen vansinnigt förtjusta i avföring. annars ska man passa sig för ohyra och var i magen.
/väldigt varma hälsningar från dante & idaho!
JAG ÄR LIVETS BRÖD
Danimal

Inläggav knyck 07 mar 2006, 21:47

haha, dagens doktorer är av fint virke. All lycka med mottagningen!

Fick för övrigt idag reda på att det tydligen finns en kroppsdel som heter Akilleshäl. Altså inte bara grekisk skröna utan ett ställe man kan bli sjuk i enligt en läkare i Malmö. Hälsa ditt frut att hon ska bli helt frisk, för det hoppas jag.
-Kertin Franklin
knyck

Inläggav Bossk 07 mar 2006, 22:35

Goda nyheter minsann! hoppas att ert läkarteam någon gång kan slå sig ihop med läkare utan gränser...de gör också ett bra jobb enligt vad jag har hört!

Kom att tänka på de där svarta juren igen, kan gott tänka mig att ni lever i synbios, till bådas fördel. De små juren äter gammal hud och du får en vacker hy med fin lyster. Kanske.
Användarvisningsbild
Bossk

tavla i artighet

Inläggav Gäst 08 mar 2006, 11:00

jag har atit frukost pa en bar dar vi/jag brukar hanga. kom pa idag att jag och servitoren faktiskt tavlar om vem som ar artigast. det brukar lata ungefar sahar nar vi ar igang:
-good evening sir
-thank you sir
-yes sir y're welcome sir,
-yes, thank you.
-no sir, thank you.
-y're most welcome sir....
detta borjar ga mig lite pa nerverna och jag kanske skulle bli lite ohovligare mot han istallet. annars ar det bra. marietherese blir battre o battre. hon ar nog aterstalld i morgon. dessutom fyller min syster ar idag sa vi far vall grattulera henni.det dar med att skita pa grisar ska jag kolla upp. tack
Gäst

Inläggav manflesh 08 mar 2006, 16:22

jag tycker att du ska vända upp och ned på honom, spotta honom i anuts och se var det leder!
Användarvisningsbild
manflesh

Inläggav Bossk 08 mar 2006, 22:47

det kan växa fram en djupare vänskap på det sättet. skulle vara kul om du inte gav dig förens du fick sissta artighetsfrasen.
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav Gäst 09 mar 2006, 08:52

jo kanske borde jag bespotta den glade servitoren lite. skulle vilja ga in lite mer pa det har med att leva i symios med hjuren. det dras ju verkligen till sin spets i detta land. kor och hundar gar fritt i sammhallet. vi dushar tillsammans med grodor o sover med smahjur o ohyra.skulle tro att de ger o tar av varandra men ja vet vad jag far ut av dom. kanske borde jag ta for mig lite mer.

ett stors storningsmoment har plagat oss i over en vecka. detta bestar av att en kvinna gar upp kl 7 varje morgon, kor en tandborste upp och ner i halsen 40ggr och kraks utanfor varan dorr.det ar int trefligt att vakna till detta. snart ska hon fa stryk tror jag. pa aterseende/tack
Gäst

Inläggav Bossk 09 mar 2006, 12:57

hahahha tråkigt det där med kärringen, men jag slår vad om att hon har en extraordinär hals tack vare denna dagliga toalett. Det kanske är något som vi i norden borde ta efter, en ren hals är ju alltid trefligt.

Vad det gäller juren så skall du absolut ta för dig mer, visa vad du vill. För jag tror att de annars är rätt vana vid att bara köra över folk, tar ingen hänsyn, och så gillar de utmaningen.....det är lite som ett äktenskap.
Användarvisningsbild
Bossk

Nästa

Återgå till Gäster, Prospects och Medlemmar