inrikes/utomlands/indien

Här kan ickeregistrerade och registrerade besökare skriva!

Re: hej dagboken

Inläggav Bossk 05 jun 2006, 18:31

Mycket goda nyheter hör jag!
Först: tack för göteborgstiden, jag är intresserad af att i framtiden få se en liknande dokumentsamling från detta Indien-äventyr!

De där delfinerna är högst troligen från helvetet, att de är blinda gör bara sägnen/myten mer levande och mer ond. Att vara immun mot giftigt vatten, vara däggdjur och blind till på köpet är bland det tuffaste som finns, något att eftersträva. Vore jävligt fräsigt om de var mattsvarta också!

Tror att de där tokarna som badar i Gagnes går efter mottot "litte skit rensar maggen".
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav montecarlos carlström 07 jun 2006, 17:08

hahaha. tack for medhållet. tror kanske att vissa tillochmed tanker "skit ska skit ha" och hoppar i floden.

vi har idag varit ute pa gangestur i båt. mycket skitigt vatten. det var annars trefligt och vi fick se alla de beromda ghatsen. vi sag aven nar man brande lik pa bål. ganska makabert men andå vackert. vi sag desvarre inga delfiner.

folk anvander ganges till vardags. dom tvattar klader, barn, djur och sig sjalva i den. dom har den som soptipp, begravningsplats, vattenkalla och mötesplats. vi sag aven att dom bedrev simmskola pa ett flertal stallen. dom ber till den och avgudar den. en mycket speciell syn. mannen som rodde vår båt havdade att vattnet i floden var mycket rent. minuten efter kom en uppsvalld, död hund flytande. han kande sig pakommen med lögnen och skammdes nog lite. jag kopte ett ljus av en tjej med sex fingrar pa hogerhanden och sjösatte det. hon sa att jag skulle tanka pa min familj och mina vanner och onska dem lycka. fin ide av henne. jag hade inte kommit pa det sjalv men jag gjorde det och kande mig mycket omtänksam efterat.

i morgon kvall drar vi till agra. tack ska ni ha och pa aterseende/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav Bossk 08 jun 2006, 10:35

hahahahaha! svingött!

Mycket konstigt och intressant det där med att de ser floden som ren och helig, trots att de förmodligen har fått provsvar från olika laboratorier på att det är åt helvete fel. Så kan det gå när religionen och traditionen får gå före vetenskapen.
Men det är väl som med sprit och knark, folk vet att det är farligt men de använder det endå. Vad vet jag?
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav Inlandsisen 08 jun 2006, 21:07

ja så är det, ett laboratorie i varje hem i indien
"Haveriklubben?! Är inte det en kristen förening?" - Tony S
Användarvisningsbild
Inlandsisen

Inläggav montecarlos carlström 09 jun 2006, 16:51

halla. nu ar vi i agra. det ar for varmt. vi hade tankt titta pa taj mahal i dag men det var stangt. vi far stanna en natt pa hotell och stiga upp tidigt i morgon ist. i soluppgangen kan man enligt sagnen se hur bygnaden skiftar mellan olika farger i ett spektrum. detta kan bli trefligt. sag spektaklet pa hall forut och det ar ett sjuhelvetes bygge kan jag lova. stort och vitt. tinnar och torn. indier far betala 20 rupees i intrade medan vita far betala 750 rupees. apartheid.

det ar nastan for varmt for att ta for sig nagonting overhuvudet taget. vi vantar mest pa morgondagen. marietherese laste om ett hotel som utgav sig for att ha en minigolfbana pa baksidan. vi akte dit forut o tankte spela. dom sa att det inte var sant eller att den var stangd. vet inte vem som ljog.

nar vi ar fardiga har imorgon formiddag sa aker vi till new delhi och hanger runt lite. ska bli ganska kul att komma tillbaka. sedan drar vi till old delhis tagstation och aker med taget over natten till kalka och sedan vidare till shimla.

tack sa lange/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

snacks

Inläggav montecarlos carlström 11 jun 2006, 17:11

taj mahal var helt fantastiskt. ett underbart hantverk. jag trodde inte mina ögon. vackert och svinstort. jag var dock lite för trött for att uppskata det till 100 procent. vi var dar klockan 6 pa morgonen.

vi befinner oss nu i shimla, huvudstaden i himachal pradesh. det ar mycket fint vader och bra temperatur. kanns nastan som hemma.

vi akte fran agra till delhi, dar vi tillbringade eftermiddagen igar. vi uppskattade delhi mycket mer denna gang. kentucky fried chicken var pa plats. det var ganska lugnt och skont. folk orkar vall inte springa/aka runt och halla pa sa mycket nar det ar sa varmt. vi tog sedan taget till kalka. en man som som satte mitt emot mig plockade fram 6 stora pasar med div snacks som paminde mig om jurmat. jag var lite sugen och fragade snallt om jag kunde smaka lite. -yes yes why not? minuten efter hade jag ett stort fat med en mix av dom 6 olika sorterna i famnen. han passade pa att overdriva ordentligt. jag och marietherese snaxade pa bast vi kunde och fick iaf i oss halvparten. vi lamnade tillbaka resten. vi kom fram i kalka kl 5 i morse. vi skulle aka med tva man billigt i en bil upp hit men det gick inte. en hord med taxichaffisar anklagade dem for att kora svart. de blev radda och avbojde. vi fick ta bussen ist.

i morgon ska vi aka till kullu/manali. det kommer forhoppningsvis att bli mycket avslapnande. lite mer semester. mycket av folket vi traffade i goa flyttar till manali under sommaren for att kyla ner sig. de sager att det ar som goa fast i bergen. om det inte ar fint nog och for mycket turister drar vi bara till ett mindre stalle.

tack/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

beetelnut

Inläggav montecarlos carlström 12 jun 2006, 16:36

hej dagboken. vi sitter och vantar pa att fa aka till manali. det regnar mycket illa och vi ar uttrakade. bussen gar om ett par timmar.

jag har provat en slags drog som heter beetelnut. manga man i detta land och i ovriga asien tuggar denna bittra not. jag har inte hort talas om den innan jag kom till indien. man koper den hackad i en liten pase blandat med chilli, lime och nagonting som smakar tval. pasen kostar 1 rupee/15 öre och finns att fa tag pa overallt i varje kiosk. efter att man tuggat skiten ett tag sa ska man kanna ett valbefinnande och okad pigghet. jag fick halsbranna och ett svagt illamaende. kopte aven en deluxvariant igar for 10 rupees. en liten munsbit som lag inlindad i ett blad. denna smakade mycket bra, frukt och sotsaker. tror dock att hela grejen ar lurendrejeri och man far tydl ruskigt daliga tander av att bruka den. vi motte en man som var ''kedjetuggare'' och han hade mycket farggranna tander. man ser ofta gubbar som sitter/star och tuggar och forsoker halla salivflodet i munnen under kontroll. nar det brister for dom haver dom ofta ur sig nagon/nagra deciliter rodfargat sputum. ganska ackligt sager jag, mycket njutbart sager dom.

forovrig ska jag personligen annordna ett klubbmote/buffemote i host dar maten skall sta mitt i centrum. jag ar utbildad kock. tar upp detta pa ratt plats i forumet nar det narmar sig.

mycket noje/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Re: beetelnut

Inläggav Bossk 13 jun 2006, 14:31

Låter trefligt det är med buffémötet! ser fram emot detta!

Låter som en riktig bajsdrog det där. typ som snus fast mindre gött och mer missfärgande. På tag om snus, hur går det nu när du inte kan få tag på snus hur som helst?
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav knyck 13 jun 2006, 16:28

Fy fan va gött. Mat är det bästa jag vet.
Inte för å va trälig, men när är det ni kommer hem egentligen? Skulle va fint och trefligt att ta sig upp till Oslo och njuta fjord innan isen lägger sig.
"Jag ser inte namnet som ett namn, utan som en benämning på en person"
-Kertin Franklin
knyck

Inläggav Danimal 13 jun 2006, 23:22

oslo rekommenderas. det var varmt som stryk, o dessutom relativt dyrt med svenska mått mätt. upplev det innan det dör ut alla ni som sitter o tvekar!
JAG ÄR LIVETS BRÖD
Danimal

hej

Inläggav montecarlos carlström 15 jun 2006, 17:10

bor du hemma hos oss nu daniel eller? i sa fall skoter du dig. oslo ar ganska fint. jag saknar det ibland.

vi har varit i manali nu ett par dagar. vi bor i old manali vilket ar mycket lungt och skont. en appellund star utanfor fonstret och hvalkomnar oss nar vi tittar ut. det ar relativt kallt men inte overdrivet. monsunregnet ar mycket latt.

vi gav oss ivag pa jakt efter ett fordon igar. vi kom overens om att en lattare motorcykel skulle vara lampligast. det ar mycket backigt och trangt har sa en scooter skulle vara for svag medans en royal enfield skulle vara for stor, tankte vi. vi fick tag pa en yamaha som utgavs for att vara av kalibern 125 och inneha ett gott antal hastkrafter. jag provkorde den i en backe och tyckte den var ok. jag vet ganska lite om motorcyklar och har svart att bedomma. jag gasar och ser om den gar fort eller sakta helt enkelt. denna gick ganska fort tyckte jag. vi betalade for tre dagars hyra och gav oss ivag. efter ett tag upptackte vi att den varken hade fungerande tuta eller backspeglar. den var dessutom mycket svag. som en moped eller knattecross. den later som fan och folk stirrar pa oss nar vi kommer och aker. vi skamms. speciellt marietherese. jag gasar mest och forsoker halla god min. forut lag vi forst i en bilko och blokerade den ovriga trafiken eftersom hojen gar sa trogt i uppforsbacke. en riktig bikergubbe med sjojungfrutatueringar kom och gick vid vagkanten med en svinstor pilsner i vansterhanden. han skrek till oss och gjorde gastecknet med hogerhanden. gasa forihelvete, tyckte han. jag skakade pa huvudet och menade att det spelar ingen roll. den gar inte fortare an sahar. mycket pinsamt.

vi var i alla fall pa tur idag. vi tankte aka uppfor berget till ett bergspass och en skidanlaggning som ligger 50km fran manali. efter halva vagen borjade det regna sa vi fick vanda. det var dock mycket vacker utsikt pa vagen upp. vagkanten var full av sma stugor dar man hyrde ut varma rockar, stovlar och overaller till folk som var pavag uppfor berget. vi skrattade at det fran borjan men nar vi kom upp pa hojden en bit blev det svinkallt. skrattar bast som skrattar sist.

i morgon ska vi flytta till ett rum med kok och sedan ska vi byta motorcykel.

tack/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Re: hej

Inläggav Bossk 16 jun 2006, 00:08

Alla tiders!
När ni byter motorcykel så vore det gött om ni kunde lägga vantarna på en chopper, alla motorcyklar som inte har en jävligt lång framgaffel är inte värda att åka på enligt mig själv och han på Discovery med grov vit mustasch. Spelar heller ingen roll om den går svinsakta eftersom man inte skall köra fort med en sån.
Användarvisningsbild
Bossk

1 rum och kok

Inläggav montecarlos carlström 16 jun 2006, 19:01

nu har vi lamnat tillbax skitcykeln. jag fick forst inte igang den nar jag skulle kora den till uthyraren forut. mycket pinsamt. jag var tvungen att dra den uppfor en backe och rulla ner 4ggr for att forsoka fa igang den. tungt som stryk. 40st barn i olika aldrar stod och stirrade, pekade och skrattade brevid mig. jag blev rod i ansiktet. det gick inte. tillslut drog jag den till en brantare backe och tog i sainihelvete. den startade och vi akte ivag. vi fixade ingen ny idag pga regnet. det ar skonare att aka taxi.

vi har flyttat till ett rum med kok. d kanns mycket bra att kunna laga sin egen mat.

tack/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav stina 16 jun 2006, 23:05

Vænner!!!! Nu har jag oxå fått ont i magen… men inte utav obehag utan av yttersta vælbehag, dvs våldsamt skrattande, efter att ha læst dessa utomordentliga dagboksanteckningar.
Indien….. vad sæger man, hysterisk, underbart och galet bull ibland... MT, kænner med dig stort!
Nu ær jag i varje fall i er hemstad och vandrar trånande førbi min ifs korta med dock værmande førra bostad och kænner att det ær något som saknas!
Har ni funderat på meditationskurs, hade varit intressant att høra om man verkligen når nirvana efter en tiodagars Vipassana-kurs som de goda utlovade, ni kan ju alltid testa och sedan sprida den sanna sanningen vidare.

Namaste, fast det kanske betyder hej och inte hejdå...
NJUT!/ Stina
stina

meditation

Inläggav montecarlos carlström 17 jun 2006, 16:09

mycket trvligt att hora ifran just dig stina. synd att vi inte han hem till oslo for att traffa dig.

personligen tror jag inte pa meditation. att fly ifran verkligheten in i sin egen hjarna. forstar att det hjalper manga och jag tror att man sakert kan uppna en del. det ar vall mer eller mindre bevisat. jag ar nog ganska radd for det hela egentligen. tror att jag skulle kunna bli sjuk i huvudet av att analysera for mycket av innehallet i min hjarna. vet att det finns hur manga tekniker som helst men alla ska vall vad jag har forstatt leda till att man sa att saga bygger en massa genvagar och snarvagar i huvudet. sedan far man en storre helhetskansla och sa smaningom kanner man ett hogre medvetande. slutligen har du gatt vilse i hjarnan, tar dig inte ut och upplever att du star o knackar pa dorren till nirvana. jag tycker daremot att en del yoga verkar vara mycket nyttig. yoga ar en bra grej. marietherese har funderat pa att ta en kurs. jag skulle vilja ta en ridkurs istallet. hon blir munk, jag blir riddare.

det regnar hela tiden sa vi sitter mest inne. ganska trakigt men vi har ju varat kok och kan laga varan mat. en man har brevid mig sa just att monsunen brukar komma hit i mitten av juli sa detta ar val bara ett smakprov. ska ringa air india i morgon och hora hur det ligger till med var returresa.

tack sa lange/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Re: meditation

Inläggav Bossk 18 jun 2006, 22:50

Riddare! givet att du skall bli riddare!
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav knyck 19 jun 2006, 10:39

Båda kurserna är ju nyttiga på lång sikt. Yoga får man ju en spenstig kropp av vad jag förstått och ridkurs gör det ju betydligt lättare att på egen hand upprätthålla rättvisan i exempelvis Oslo. Rida runt i Oslonatten och hjälpa folk, samt utöva olika former hämnd helt enkelt. Glöm inte att fila på en lämplig dräkt i så fall. Nån slags svart cape + mask. Kanske dödskallemask t.o.m. Se bifogad bild.

Bild
"Jag ser inte namnet som ett namn, utan som en benämning på en person"
-Kertin Franklin
knyck

Inläggav montecarlos carlström 19 jun 2006, 18:22

hahahaha. vilket javla skivomslag. hoppas att jag en vacker dag har rad/mod att slappa en skiva som ser ut ungefar sadar. musiken kan tankas vara en blandnig mellan roger pontare och marduk. ''woman of dark desires'' och ''nar vindarna viskar mitt namn''.

vi ar fast i manali. har varit ute och shoppat i dag. jag fick en mycket elegant present av marietherese. en tibetansk malning forestallande shiva och kali i en snuskig possition. mycket valarbetad och antagligen relativt billig. jag blev extremt glad. vi har aven kopt hur mycket pashmina sjalar som helst. dom ar mycket billiga har medans man absolut inte skulle ha rad att inhandla en hemma. mycket bra kvalitet och en bra affar. nagra hundra har/nagra tusen hemma.

vi har forovrigt bytt upp oss till en rejalare motorcykel. detta ar ocksa en yamaha men den har lite fler hastkrafter. vi planerar att uppgradera oss ytterligare, till en royal enfield ''bullet'' 500 och dra harifran snart.

tack/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

air india

Inläggav montecarlos carlström 20 jun 2006, 15:03

hej.
i dag har vi ater igen forsokt att fa tag pa en lamplig hemresa. vi fick efter mycket om och men tag pa tva platser fran delhi till frankfurt den 24:e juli, men sedan tog det stopp. det var fullt fran frankfurt till oslo. tror att detta loser sig i alla fall sa smaningom. resan blir kanske lite kortare an vi trodde men monsunen gor nog att det form ar trevligare att vistas i norden under sensommaren. dessutom har vi ju alla en hejdundrandes buffe att se fram emot i borjan/mitten av augusti.

jag knackte ena fotpinnen pa motorcykeln igar. vi lamnade in den pa svetsning for typ 7kr. sedan lamnade vi tillbaka den till agaren innan den gick sonder annu mer. smart. vi har blivit lovade en enfield 350cc i morgon. tror att den passar bra. jag ska ut och ovningskora lite pa egen hand innan vi drar. pedalerna sitter pa fel sida osv. sa det kan vara lite knivigt i borjan sags det. kom pa att jag ar lite skeptisk till att kora riktigt tunga fordon da saknad av korkort ar ett faktum. detta ar egentligen inget problem alls. nar polisen kommer sa mutar man den med 100rupees/15kr och sedan ar det lungt. man kan tydligen betala sig ur vilket lagbrott som helst. men anda...

fick en ny kompis igar, mark. eftersom vi inte har nagra semesterbilder att visa sa kan ni kolla pa hans. www.itinerantwitness.com
fina bilder.

tack sa lange/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Re: air india

Inläggav Bossk 20 jun 2006, 23:11

Var inne på göbbelns sida men fann inga bilder på varesig dig eller MT. annars väntas er återkomst.
Användarvisningsbild
Bossk

FöregåendeNästa

Återgå till Gäster, Prospects och Medlemmar