inrikes/utomlands/indien- del 2

Här kan ickeregistrerade och registrerade besökare skriva!

Inläggav Bossk 27 apr 2007, 23:57

Tror jag glömde gratulera dig! Grattis!!
Det där med att campa och leva av naturen är mycket instressant och spännande. Man kan lägga ut fler tusen på bekvämligheter i vardagen, men ibland känner man för att sitta på en jävla stock framför en brasa på en strand. Det här skulle jag kunna hålla ett svinlångt utdrag om men eftersom jag har druckit litte öl så kommer det bara bli fel så jag tar det gärna live med den som vill lyssna någon gång istället.
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav montecarlos carlström 05 maj 2007, 09:09

tacktack. jag har glommt att gratulera precis alla som har fyllt ar de senaste aren tror jag, sa jag skulle kanske passa pa att saga grattis i efterskott.

vi ar tillbaka i Aberdeen/Port Blair nu. det regnar mycket, nastan hela tiden. vi ska flyga till Calcutta i morgon i ovadret. jag ar ju ganska flygradd sa jag ser inte fram emot att sitta i ett flygplan hogt upp i luften i den varsta monsunen. hoppas att det gar bra. Dabu sa att de flesta undviker att flyga under monsunen eftersom det ofta blir ganska obehagliga turer. jaja. hoppas som sagt att det blir bra.

vi njot iaf av den sista tiden pa Havelock. vi letade bla ganska mycket efter sjökor/Dugonger. det spanska paret som vi campade med hade sett en mycket fin dugong vid 2 tillfallen utanfor beach nr:7. vi var dar och snorklade en del, men vi hittade ingen. vi sag en del halvskabbiga skoldpaddor och en mycket stor stingrocka, men inga sjökor. synd. vi fick daremot tillbaka varat gamla fordon. det gjorde mig glad.

nar monsunen dränker marken med regn sa far de insekter och djur som bor nere i marken problem. de maste upp i dagen, sa att de inte drunknar.

pa dabus stalle "happy resort" sa har man vissa problem med all skit som kryper fram ur sina halor under regnperioden. speciellt tusenfotingar. dom ar oftast flera decimeter langa och bits mer an garna. dom gommer sig i sangen, i kladerna, i toaletten, i skorna och pa alla andra platser som finns att gomma sig pa. dom flesta ar inte giftiga, men det ska (enligt dabu) gora helt utomjordiskt ont att bli biten. smärtan gar tydligen oftast over efter en halvtimma, men innan dess ligger man och vrider sig i spasmer och svettningar. dabu sa, att nar han far syn pa en tusenfoting sa vill han bara ga och lagga sig under sitt insektsnät och inte stiga upp nagot mer. han sa att han tappar matlusten och livslusten pa sekunden. jag sag en tusenfoting i toaletten. en annan kvinna hade en under huvudkudden. jag ar glad att vi han lamna happy resort innan det varsta regnet borjar falla.

Simon drog till bangalore den trettionde, sa vi var ensamna med dabu, hans bror+fru och en skaggig man ifran delhi den sista tiden. den skaggiga mannen fran delhi gillade kyckling. han hittade en liten gul höna pa grannens gard och tycke uppstod. han ville ata upp den och forsakrade infor alla att den skulle komma att smaka mycket bra. -local taste, sa han. -local chicken. efter en stund vred han nacken av den och tillredde den a'la punjab. jag "smakade av" och konstaterade att det var faktiskt gott. skaggmannen var ett riktigt rovdjur. jag saknar redan havelock en smula.

i gar var vi pa ett akvarium. vi hade forberett oss pa att fa se ett urval av levade fiskar och skaldjur fran korallreven haromkring. det var fel. 70% av fiskarna var doda och inlagda i sprit i glasburkar, precis som i biologisalen pa hogstadiet. det kandes sa typiskt indien. vi skrattade at det. det fans nagra akvarium med levande fiskar oxa. dom var val kanske tvingade att ha det for att fa behalla akvariestampeln.

i morgon flyger vi altsa till calcutta. det har varit fantastiskt att besoka andaman. vi har ca en manad kvar av resan. i kvall blir det "zorn et lumiere" pa cellular jail.

tack for idag/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav Trisse 06 maj 2007, 02:28

Jag hoppas innerligt att det var sådana här tusenfotingar ni har, allt annat bleknar i jämförelse.

http://www.youtube.com/watch?v=8CL2hetqpfg
Lillprins af helfvetet
Trisse

Ort: Får jag tag i jäveln som sprängde osten så döder ja'n.

Inläggav montecarlos carlström 06 maj 2007, 16:10

jo just precis den typen av tusenfotingar ar det vi snackar om. "centipedes of dark desires", som jag kallar dom. da kanske ni forstar att var kamrat Dabu bara har lust att ga o lagga sig nar han ser en. och matlust ar vall inte ens att prata om.

jag ar radd for spindlar och flygplan/jag ar acklad av tusenfotingar och sexturister i cambodia.

ar man osaker pa vilken insekt man har att gora med, om den ar giftig osv sa kan jag starkt rekomendera sidan http://www.whatsthatbug.com

dagens flygresa gick bra. det var en del ovader och jag var radd helatiden. vi kom fram iaf. nu sitter jag pa ett internetcafe pa sudder street i chowringhee-calcutta. vi har tillsammans med dabu och hans bror raknat ut att calcutta ar den storsta staden i indien. forut trodde jag att den lag pa andra eller eventuellt tredje plats. det var fel. det bor cirka 24 miljoner manniskor har och jag sag hur ofantligt stort det var under inflygningen idag. jag tycker att det ar häftigt med stora städer och calcutta ar utan tvekan min favoritstorstad i indien. det finns gött att titta pa och gött att göra i calcutta. i dag har vi tex varit och tittat pa fjantfilmen "Mr Bean pa ferie". det var kul. han ar ju härlig den dar Mr Bean.

den enda nackdelen med att vara i calcutta just nu ar att det ar riktigt varmt. vi ska darfor fixa en tagbiljett norrover i morgon. vi har tankt att aka upp for att halsa pa var gamla kamrat fran forra aret i Hee Bermiok. Mahindra eller HeeMan, som ni kanske minns att jag pratade om. vi åt ju aven helt otrolig mat och ost i Hee Bermiok, sa litte gött för mun far man vall rakna med aven i år. vi funderar dessutom pa att dra till nepal den sista tiden, men vi vet inte. det beror lite pa hur dyrt visumet ar. pengarna har borjat sina.

nu ska vi forsoka att leta reda pa Soyoj och Babu. dom vi traffade forra aret pa sudder street.

tack for idag/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav Bossk 07 maj 2007, 19:41

Gött för mun tour featuring Hee Bermiok 2007
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav montecarlos carlström 08 maj 2007, 16:24

hej.

det tog inte mer an en halvtimma for soyoj att dyka upp pa super pub och bar. han slog sig ner med oss och berattade vad som hade hant sen sist. han berattade att han har gift sig med en amerikansk kvinna fran seattle. dom har for tillfallet ett distansforhallande men han planerar att flytta till staterna om ett par manader. mycket bra.

vi har inte gjort sa mycket dom sista dagarna. vi har druckit med soyoj pa kvallarna och tittat omkring pa dagarna. det ar varmt. 38 grader i skuggan. i morgon kvall reser vi till NJP for att ta oss upp till darjeeling dar vi ska skaffa visum till sikkim.

mycket noje / emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav montecarlos carlström 09 maj 2007, 16:05

hej.

i dag firar vi den dode poeten RabindraNath Tagores ( http://www.calcuttaweb.com/tagore/index.shtml ) fodelsedag pa sudderstreet tillsammans med "sudder street ekta committee". musik och poesi tror jag.

forovrigt ar jag forkyld. mycket konstigt eftersom det ar 40 grader varmt. snart aker vi med tåget till New Jalpaiguri. det ar en stor tågstation som ligger strax utanfor Siliguri dar 2300 kycklingar dog av fågelviruset i forrgår. det råder fågelvirushysteri bland bonderna daruppe kunde man lasa i times of india idag. snuskigt tycker jag. hoppas att den inte drabbar oss.

tack for idag/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav Bossk 10 maj 2007, 09:17

könstigt att man måste ha visum för att resa till olika delar av landet. vad beror detta på?
å andra sidan borde man vara tvungen att skaffa visum innan man får komma in/ut ur Kristinehamn tycker jag nog.
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav montecarlos carlström 11 maj 2007, 16:10

hej.

nu ar vi i Darjeeling. det ar ganska kallt. jag kommer garanterat att battra pa min forkylning en del. jag ar aldrig nojd. i forrgar var det for varmt och nu ar det for kallt. jag ska sluta klaga. det ar ju fortfarande semester.

det har med "visum", som jag pratade om. det ar inte riktigt sanning. visum ar fel ord. det man behover for att fa tilltrade till vissa delar av landet och vissa stater ar ett tillstand, ett permit, en passtampel och ett papper. indien ar ju en republik och vissa stater önskar att kontrollera turismen och immigrationen noga. dom vill veta nar du intrader och nar du lamnar. dom vill veta om du har nagot fuffens i kikaren eller om du bara ska slana runt/halsa pa en bekant. sedan finns det ju en del som inte har tilltrade overallt i var varld. tex judar och muslimer. i indien finns det en herrans massa religioner representerade i de olika staterna. ar du jude sa har du givetvis inte tilltrade i tex kashmir och jammu eftersom dessa stater raknas som muslimska. jag tycker att det ar bra med hog sakerhet. man kanner sig trygg nar man anmaler sin ankomst pa ett registreringskontor...jaja, nog om detta.

nu har vi iaf fatt detta tillstand till att aka till sikkim. vi ska forsoka att ta oss till hee bermiok i morgon. det kommer bli en lang resa och vi vet inte riktigt hur det ska ga till. vi har gatt runt och forsokt att fa information i dag men ingen har hort talas om denna fantastiska by. vi borjar med att ta en jeep upp till Jorthang i sydvastra sikkim sa far vi se hur det gar vidare. tror att det loser sig. det gor det alltid i indien.

annars ar allt mycket bra. jag ser mer och mer fram emot att komma till norden om ca 25 dagar. vet inte om man kan kalla det hemlangtan, men det ska bli gott iaf. det kanns som om vi har rest runt i ett ar snart.

tack for idag/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav montecarlos carlström 24 maj 2007, 12:47

hej

nu har vi kommit tillbax i fran Hee. vi har haft en fin tid. vi har tittat runt ch tagit det lungt. besokt gamla bekanta i fran forra aret osv. dom hade fatt dit en del turister i ar. mahindra och grabbarna i turist-departementet hade satt upp stora posters i bade gangtok och pelling dar dom foresprakade hee som semesterort. dom jobbar som besatta for att fa dit turister. den konstgjorda sjon uppe pa berget var fardig. den sag mycket pinsam ut. dom hade aven sjosatt 2 st batar i den som sag annu pinsammare ut. menmen... dom gor vad dom kan for att locka folk. vi ar iaf mycket stolta over att vi var dom forsta turisterna dar.

jag var ganska dalig i magen en stund uppe i sikkim. jag at en massa piller men inget hjalpte. efter ett par dagar sa fick jag en liten skal honung i fran Assam utav kvinnan vi bodde hos. jag at tre skedar vid tre tillfallen och sedan var jag frisk som en fisk. mirakelmedicin kan man tycka. det smakade helt otroligt illa men herregud vad frisk jag blev.

marie-therese fick en ny bastis i hee. hon heter rebecca och ar mycket pratsam . vi var hemma hos rebecca och drack te en dag. ratt som det var sa rebecca: "You are becoming fat Emanuel", och tittade pa mig. jag viste inte riktigt vad jag skulle saga. jag skulle snabbt kunnat kontra med att hennes ögon ar riktade at olika hall och att tänderna i överkäken sitter jävlit oregelbundet, men jag höll mig. jag skrattade istallet bort det och forklarade att det beror pa att det fins sa mycket god mat i indien. ojojoj.

det var 2 st jordbavningar med epicenter i dalen dar Hee ligger medans vi var dar. den ena var 4,7 och den andra var 5,0 pa richters magnitude-skala. bada tva var valdigt korta men det skakade ganska ordentligt. ingenting kom till skada vad jag vet.

nu sitter vi fast i Siliguri. vi kopte en mycket dyr tagbiljet till delhi igar, men det taget vi skulle aka med fastnade i Assam pga nagot politiskt problem sa vi fick stalla in resan. det var synd. vi har hallt pa i 4 dagar for att fa tag pa just denna tagbiljet, och sedan skiter det sig. det ar alltid problem i Assam.

nu maste vi ga for att jaga ratt pa en ny biljett. jag aterkommer.

tack for idag/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav Bossk 24 maj 2007, 19:55

mycket trefligt!
jag skulle bra gärna vilja vara med om en jordbävning, detta trots att jag vet att de kan vara mycket farliga och att man inte gärna skall nämna jordbävning och nöje i samma mening. Endock vill jag uppleva detta naturfenomen. Tvåa på listan är solförmörkelse...eller total eclipse som vi forskare säger.
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav manflesh 25 maj 2007, 10:14

rättelse: en solmörkelse kallas "top of the morning"
-om jag någonsin ätit upp någon/något så ber jag om ursäkt-
Användarvisningsbild
manflesh

Inläggav Bossk 26 maj 2007, 21:01

top of the morning to ya baggard!
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav montecarlos carlström 27 maj 2007, 10:08

hej.

vi ansokte om tagbiljetter till bade hoger och vanster utan framgang. det var bara att satta sig pa bussen till Calcutta i 15 timmar for att flyga till Delhi. det ligger en flygplats utanfor Siliguri, i Bagdogra, men biljetterna darifran var mycket dyra sa vi valde den langa vagen. bussen var ganska bekvam men vara saten satt losa och vagen var jattedalig sa vi flexade fram och tillbaka i ett rasande tempo hela resan. ingen somn. nu ar vi iaf pa Pahar Ganj i New Delhi.

jag har lite ögoninflammation/konjunktivit. jag kopte ogondroppar av en gubbe igar. dom inneholl sprit och nagot vaxt-extrakt. nar jag sprutade i ogonen blev det mycket varre. det sved som eldar. vansterogat blev svullet och irriterat. jag sprutade mer och det gjorde annu ondare. jag kande mig lurad. ska forsoka att ga till en riktig ogondoktor i dag om det inte blir battre.

i kvall aker vi till Mc Leod Ganj. en ny 15 timmars bussresa. nu kanns det som att slutet pa varan semester bara blir ett enda stressande fram o tillbaka. jag vet inte om jag gillar det. jag vill ta det lungt. det kommer vi iof sig att kunna gora i Mc Leod.

grattis pa mors dag alla mammor.

tack for i dag/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav montecarlos carlström 28 maj 2007, 15:54

hej.

nu har vi kommit fram till McLeod Ganj. det ar sig likt. bussresan skulle som sagt tagit 14-15 timmar, men var chauffor var en sann blådåre. vi kom fram pa drygt 12 timmar. det ar den varsta och mest obekvama bussresa jag har varit med om i hela mitt liv. jag var mycket radd. en kvinna bakom mig borjade grina av dodsangest. det ar ganska bra gjort att hinna kora in 3 timmar pa riktigt taskig serpentinvag. jag lider ju dessutom av en smula hojdskrack. det svartnade for ogonen pa mig nar vi sladdade omkring over oppna 500meters-stup. chaufforen tappade uppenbarligen kontrollen pa bussen ett antal ganger och vi var bara nagon decimeter ifran att frontalkrocka med en annan buss. jag funderar pa att promenera tillbaka till delhi. jag trodde att jag hade varit med om de varsta bussturerna redan, men det var ju fel. vi ar iaf oskadda. forutom nagot enstaka skrapsar pa benet.

ibland kan jag stora mig pa andra turister sa det star harliga till. jag har inte tankt sa mycket pa varfor, men idag tankte jag till; nar det galler judar sa beror det pa att dom ar sa otroligt orespektfulla mot allt och alla. dom ar ytterst otrevliga och ohovliga. dom har verkligen hangt upp sig pa den gamla sagnen om att dom ar det utvalda folket. nasta ar ska indiska regeringen begransa visumet for israeler ifran 6 manader till endast 2 manader. ganska orattvist men det fans sakert ingen annan losning. dom staller till sapass mycket problem har i landet. jag vet att en anledning till den forfarliga attityden ar att dom precis har blivit fardiga med sin militartjanst innan dom reser till indien. dom sager att militar attityden sitter kvar ganska lange. kanske dom ar varldens trevligaste manniskor egentligen. vem vet?

nar det galler andra turister som jag stor mig pa, sa beror det nog pa att dom tror att dom ar sa fruktansvart speciella for att dom ar i indien. dom klar sig i fargstarka klader och tar politiska stallningar till hoger och vanster utan att veta inneborden av det. en del klar ut sig till sadhus och koper sig en vandringsstav som dom sedan lallar omkring med och forsoker att fa uppmarksamhet samtidigt som dom suger i en gammal hashpipa. en del ar akta. det ar inte dom jag menar. jag borde inte irritera mig, men jag kan inte hjalpa det. varfor kan man inte bara vara en vanlig slanig turist precis som jag. det gar hur bra som helst. man behover inte forsoka att sticka ut hela tiden. man ar ju givetvis ute och reser av olika anledningar, men det far ju finnas nagon grans for tokigheterna (som min mamma brukar saga). man far ju absolut och utan tvekan bete sig som man vill, jag vill bara lufta mina tankar lite. jag riskerar att lata som bror duktig sjalv nar jag havdar att jag tycker att manga av turisterna ar ganska barnsliga. nar jag ser en buddist-orangekladd jude sittandes pa gatan med en vandringsstav och en marijuanacigarett samtidigt som han tycker att han mediterar, da vet jag inte vart jag ska ta vagen. kanske han borde forsoka att ga med i haveriklubben ist for att gora bort sig i indien? kanske jag borde stanna i svea rike? vem vet?

jag tycker att det ar bra/nodvandigt att ta seden dit man kommer men jag tycker att det blir mycket pinsamt nar man forsoker forvandla/forvrida sig sjalv till nagon javla sagofigur, bara for att man vill sticka ut bland dom andra turisterna.

nu far det vara bra for idag. morkret har lagt sig over McLeod Ganj. det ar dags att fa i sig en pilsner.

tack for idag/emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav CunTingam 28 maj 2007, 17:40

Hej Le'Manuel!

Efter att ha läst mig upp-ner och igenom din tale of India, så måste jag säga att det du gjort, i mångt och möke påminner om lille Willow och hans kamp den onda drottningen Bavmorda! Givetvis drar jag ett likhetstecken mellan Bavmorda och dessa hitte-på & fräls mig turister som du och din trollstav mött under din färd! Var ju själv ute på ett mindre äventyr härom nyss runt klotet..och vi stötte på en hel del Dakinis som försöker förändra/förvandla sig till nån jävla vagabond! Ytterst Irriterande!

Ha en förträfligt fortsatt resa, möter du någon genom rutten ond turist, kasta då det magiska ekollonet på honom! (Han förvandlas till sten!)

God Day!

/Cuntingam

Inläggav Bossk 28 maj 2007, 22:20

Top of the gagnes!
vill bara göra ett medhåll om att militärattityden hänger med länge efter tjänstgöringen. Själv ville jag döda folk som stod i min väg många många år efter jag blev klar med lumpen...kan inte säga att det har gått över riktigt helt ännu men jag är på väg att bli tålmodig mot folk som beter sig illa.
Användarvisningsbild
Bossk

Inläggav montecarlos carlström 29 maj 2007, 10:41

hej.

jaha du. det var inressant bossk. jag vet att du ar en av dom fa i var kamratkrets som har gjort varnplikten. i svea rike tippar jag pa att man gor varnplikten under drygt ett ar? kanske jag har fel? skjut mig isf. jag vill bara tillagga att i israel sa gor alla man varnplikten i 3 ar och alla kvinnor i 2 ar. mycket lange tycker jag. det ar nog darfor dom ar sjuka i huvudet.

och du cuntingham. likna det med Willow eller vad du vill... nar jag reser i indien sa ar min plånbok min trollstav. och det ska jag lova dig, lika sant som att jag heter John Petter Emanuel Carlstrom och befinner mig pa ett hyfsat modernt internetcafe i McLeod Ganj just nu, att manga andra turister kanner exakt som jag, fast mycket mycket starkare. nar vi var i cambodia och i calcutta sa fick jag se mycket av just detta fenomenet. folk springer runt och tror att dom ar fralsaren fran nazareth/moder theresa. dom delar ut pengar till tiggare till hoger och vanster. dom tror att dom hjalper manniskor pa detta sattet. dom gar runt med ett massivt sjalvfortroende och kanner sig som varldens godaste manniska med sitt trollspo/planbok. enligt mina berakningar forvarrar detta bara saker och ting. fler tiggare lar sig att tigga pengar av turister. alla barn lar sig att skrika "school pen" och "school uniform" sa fort dom ser en vit manniska. ingenting forandras till det battre i samhallet av nagra enstaka dollar. det blir bara varre. dom behover hjalp med att bygga upp saker ist. man ska inte ge tiggare och barn pengar (om man kan lata bli). det ar dumt. det bara forstor i det stora hela. jag, bror duktig, brukar ist ge en extra slant till de som faktiskt har utfort ett jobb at mig, eller en tjanst, om an vardelos. far jag tex skjuts pa exempelvis en motorcykel av nagon som vill ha 20 rupees for tjansten, sa betalar jag ibland en extra slant for att kanske hjalpa till lite. da har jag iaf betalat for nagonting. sa tanker jag. ibland prutar vi ner priset pa tex en taxiresa sa mycket det bara gar innan vi satter oss ner for att aka. sedan betalar vi anda en extra slant nar vi ar fardiga med saken. da kans det som bade taxichaufforen och vi har vunnit eller spelat oavgjort. jag rakar mig aven ibland pa frisorsalonger och koper snacks hos mindre bedrifter for att bidra till deras kassa och mig sjalv. det ar billigt. sa tanker jag. det fins manga mer eller mindre vardelosa affarer man kan sponsra ute i varlden. man kan fa skorna putsade, man kan fa oronen rengjorda, man kan fa massage, man kan kopa en uppskuren frukt osv. det gynnar nog samhallet. punkt slut.

i cambodia och aven i indien ar tiggare ofta "agda" av "maffiaverksamhet", ibland vasterlansk. tjocka pengagubbar utnytjar barn och kvinnor till att tjana pengar. dom kan tex satta ett barn i famnen pa en kvinna och sanda ut dom pa gatan for att tigga. barnet ar oftast inte hennes eget. tiggarhallicken erbjuder kanske sina ansatta nagot slags beskydd, eller sa sker det hela under hot. hallicken tar storsta delen av kakan och lamnar resten. man lar barn och kvinnor att dom ska borja grina och tjuta nar dom ser en turist osv. bara for att vacka kanslor. det ar hemskt. det ar ju givetvis inte alltid sahar, men det forekommer. sadant ska man inte uppmuntra. punkt slut. nog om detta.

det ar varmt idag. jag ar forkyld och mar mindre bra. vi har bokat en volvobussbiljett till delhi om tre dagar. det kans bra. volvo ar sakert.

snart kommer vi hem.

tack for idag/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav montecarlos carlström 01 jun 2007, 09:14

hej.

det har blivit dags att avsluta var resa for i ar, och darmed aven avsluta resedagboken. om mindre an tre dagar sitter vi forhoppningsvis i en taxi pa vag ut till indira gandhi international airport utanfor delhi.

vi har mest slappat i McLeodGanj. vi traffade en gamal bekant som heter Sean, precis som min kamrat Hans Baianstovu heter i andranamn. vi hangde runt en del med honom. vi at middag osv. det var trefligt.

arets resa har varit intressant. den har varit mycket mera varierande an forra aret. vi har sett manga olika kulturer. mer och mindre tillfredsstallande. jag gillar fortfarande indien bast som semesterort. det fins en mycket stor variation i indien. alla stater ar olika. nastan som olika lander med olika kulturer, olika folkslag, olik natur, olika religioner osv. man trottnar nog kanske aldrig pa att resa har. jag hoppas att jag kommer tillbaka manga manga ganger.

arets trevligaste resemal var enligt mig andaman islands. gott och avslappnande. vi hade fint sallskap och det fans mycket att ta sig for.

jag ar buddhist uti varje nerv och cell. det ska bade jesus och mohammed veta.

viva Tenzin Gyatso.

tack for visat intresse. vi ses dar hemma/ emanuel
master of ceremony
montecarlos carlström

Inläggav Bossk 01 jun 2007, 14:51

Tackar för denna sesongs resedagbok! det har varit intressant läsning och det känns som jag nu kan lite mer om indien än förut. ses här hemma
Användarvisningsbild
Bossk

FöregåendeNästa

Återgå till Gäster, Prospects och Medlemmar